La situació d’emergència causada per la propagació del coronavirus ha obligat a suspendre la Fira del Vehicle d’Ocasió de Vilafranca, que havia de celebrar-se el cap de setmana del 28 i el 29 de març.
Totes les notícies
Totes les notícies
La situació d’emergència causada per la propagació del coronavirus ha obligat a suspendre la Fira del Vehicle d’Ocasió de Vilafranca, que havia de celebrar-se el cap de setmana del 28 i el 29 de març.
Davant la situació d’excepcionalitat que ha provocat la pandèmia del COVID-19, la Junta Directiva de la Federació empresarial del Gran Penedès, entitat que agrupa un miler d’empreses de les comarques de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf, vol fer algunes consideracions.
En primer lloc volen manifestar el respecte i agraïment als serveis sanitaris, per la seva gran professionalitat i dedicació. També a tots els altres col·lectius que estan contribuït a frenar i pal·liar els efectes del virus.
Dit això expressen la seva preocupació i queixa per la lentitud i ambigüitat en la presa de decisions per part de les administracions competents. Per aquest motiu demanen instruccions clares sobre el tancament de centres de treball. Reclamen que les administracions competents actuïn amb fermesa i valentia i donin instruccions clares. Davant les veus dels experts recomanant el tancament dels centres de treball, lamenten que des del govern no es dona l’ordre corresponent. Moltes empreses han posat en marxa el teletreball però no totes les activitats ho fan possible. La FEGP considera que no es pot demanar als empresaris que prenguin aquesta decisió unilateralment, sense cap mena de cobertura legal, ni fixades les compensacions adients.
D’altra banda reclamen també mesures urgents per no trencar la cadena de pagaments. Cal facilitar a les empreses accés a crèdits i avals públics per poder fer front a la falta de liquiditat provocada pel Coronavirus. També cal disposar de mecanismes per poder flexibilitzar els pagaments de les quotes d’autònoms, seguretat social, IRPF i IVA, així com dels préstecs bancaris.
Apunten també que cal que els ERTOs conseqüència del COVID-19 no afectin ni a les empreses ni als treballadors. Cal reduir els efectes del Coronavirus sobre els treballadors, per aquest motiu aquests ERTOs no haurien de consumir atur. Per altra banda demanen que s’elimini el cost de la cotització a la seguretat social a càrrec de l’empresa durant aquests expedients.
Consideren que cal una prestació mínima autònoms. El règim especial dels treballadors autònoms i assimilats no disposa de mecanismes per poder afrontar la situació. Per aquest motiu demanem que s’estableixi una prestació mínima durant el temps que aquests no puguin realitzar la seva activitat professional degut al Covid-19
Finalment remarquen que cal agilitat a l’administració, ja que totes les mesures que es puguin aprovar no serviran de res si els empresaris no les poden gestionar. Per tant demanen màxima facilitat i agilitat a l’hora de tramitar les ajudes relacionades amb la crisi del Coronavirus.
La mesura és efectiva des d’avui i estarà en vigor fins que finalitzi la situació d’emergència a causa del Coronavirus.
Després que molts ajuntaments suspenguin els mercats no sedentaris, el sindicat agrari Unió de Pagesos ha remarcat el rol que la pagesia juga proveïnt la població de producte fresc i de proximitat.
L’Ajuntament de Vilafranca està estudiant quines mesures fiscals aplicarà per ajudar les empreses i famílies del municipi davant la crisi i les pèrdues econòmiques que està provocant el coronavirus.
Aquesta agrupació de viticultors lamenta que en la darrera reunió amb el Consell Regulador no es pogués presentar cap proposta alternativa a banda del Pla Estratègic de la D.O Cava.
Durant 40 dies Avinyonet acollirà multitud d’actes al voltant dels petits cellers i dels seus vins, combinats amb diferents productes del municipi
Coopsetània, l’Ateneu Cooperatiu de l’Alt Penedès i el Garraf, inaugurava divendres passat el seu nou local a Vilafranca.
L’Associació Centre Vila organitza coincidint amb el final de temporada aquesta fira per tal de facilitar la sortida dels estocs als botiguers, i l’accés a ofertes interessants per els compradors.
A l’Alt Penedès el creixement ha estat d’un 2%, un percentatge igual al de la resta de Catalunya.