Demà, a les 8 del vespre, es presentarà el llibre ELS ASSASSINS DE FRANCO del periodista Francesc-Marc Álvaro. L’ acte anirà a càrrec de Jordi Llavina, Marçal Sintes i de l’ autor.
Totes les notícies
Totes les notícies
Demà, a les 8 del vespre, es presentarà el llibre ELS ASSASSINS DE FRANCO del periodista Francesc-Marc Álvaro. L’ acte anirà a càrrec de Jordi Llavina, Marçal Sintes i de l’ autor.
Una comissió de nou persones de la Plataforma per una Vegueria Pròpia s’entrevistarà a les 6 de la tarda amb Ernest Benach, al Parlament. Durant l’acte està prevista la presentació del monogràfic número 12 de l’Institut d’Estudis Penedesencs dedicat a la Vegueria del Penedès i preparat conjuntament amb la Plataforma per una Vegueria Pròpia, així com també l’Auca de la Vegueria.
El passat 11 d’abril es va constituir al castell de Sant Martí Sarroca el Comite Executiu Local de Convergència i Unió. Aquest comitè de la federació nacionalista resta composat per Salvador Vallès i Jordi Ribas per part de CDC i Magí Gausachs i Jeremies Martin per UDC, co-presidiran el comitè Salvador Sibil, president local de CDC, i Ramon Carbó, president local d’UDC i alcalde de Sant Martí Sarroca.En aquest acte de constitució també varen ser-hi presents membres de les executives locals de CDC i UDC, regidores i regidors, els copresidents comarcals de l’Alt Penedès de CIU, Raimon Gusi (CDC) i Sebastià Jané (UDC),el secretari d’organització intercomarcal d’UDC Ferran Civil, i el president de la Catalunya Central de CDC i diputat al Parlament, Joan Raventós.Al llarg dels parlaments es va manifestar el ple suport de la cúpula nacional i comarcal de CIU a l’alcalde i grup municipal per haver defensat un model penedesenc per a Sant Martí, i no haver caigut en el parany d’una metropolinització a través de polítiques urbanístiques i d’equipaments de creixement no controlat ni sostingut que haurien portat el poble a una situació més propera a l’àrea metropolitana que a la pròpia identitat penedesenca. D’altra banda, Joan Raventós feu un breu parlament explicant la situació actual del procés per al reconeixement d’una vegueria pròpia per al Penedès que rebé el suport entusiasta de tots els assistents a l’acte.
La presentació d’aquest espectacle, que ha preparat el grup musical Trieni, es va fer dijous a la tarda. Els seus components van explicar en que consisteix aquesta iniciativa que després de força treballa serà una realitat el proper 22 d’abril a Cal Bolet, dins de les activitats que s’organitzen per celebrar el dia del graller.
Sota la direcció de Toni Regeiro, el painista Oriol Pi de la Serra, el graller Lluís Bullit i l’actgor Oscar Orbezo acostaran al públic un espectacle musical i teatral en que es vol fer un repàs a la història del darrer segle a Catalunya, des del punt de vista d’un vell graller i lligat tot al voltant de la música.
El proper dia 5 de maig es farà l’acte inaugural del Jazz Club Vilafranca, una iniciativa que han posat en marxa Francesc Vila i Carles Munts, després de força temps de parlar-ne i amb la intenció de promocionar i donar a conèixer la música jazz.
Ahir es va realitzar la 36ª Cantada de Caramelles, un dels actes tradicionals de la setmana santa en moltes poblacions catalanes . Tot i que en un inici estava programat realitzar la cantada a la plaça de Sant Joan. La pluja però va obligar a traslladar aquest acte a l’auditori Montserrat Junyent. Una colla veterana, els Tornavisos, els Monotò so insistent que ja en fa dos que participen i els membres de l’Associació de barbuts del Penedès, nous en el concurs van ser els participants
El Dijous es va produir un accident a la cruïlla entre l’avinguda de Tarragona i el carrer Tossa de Mar. Concretament es va produir un xoc entre un turisme i dos motocicletes. El noi que conduïa una de les motocicletes n’ha resultat mort i l’altre segueix hospitalitzat
El cinquè Torneig Internacional de Futbol Base de Vilafranca ha permès un altre any que reuneixin a la vila joves d’entre 11 i 14 anys provinents de les ciutats agermanades amb Vilafranca.
Amb aquesta iniciativa, Caixa Penedès vol contribuir a impulsar el nou “Servei d’Acolliment Residencial d’Urgència de EL TURÓ” que vol posar en marxa l’associació amb l’objectiu de donar un major recolzament a les famílies amb malalts mentals.
El llibre està adreçat a nens i nenes de primària i ha estat escrit per Teresa Arnabat i d’Elisabet Borrell i amb dibuixos de Núria Piñol. Totes tres són mestres d’educació infantil de l’escola Dr. Samaranch i Fina.