El sindicat “Metges de Catalunya” ha convocat una vaga des d’avui i fins dijous que afecta a l’hospital Comarcal de l’Alt Penedès.
Totes les notícies
Totes les notícies
El sindicat “Metges de Catalunya” ha convocat una vaga des d’avui i fins dijous que afecta a l’hospital Comarcal de l’Alt Penedès.
A finals d’aquesta setmana és previst que comencin les obres de l’avinguda Catalunya dels Monjos per recuperar l’antiga N-340 i convertir-la en un eix central del municipi. Una mena de carrer major al voltant del qual s’articula una part essencial de la vida social i econòmica del municipi, sense oblidar la seva funció de via important per a vianants i per al trànsit rodat.
Aquesta remodelació forma part d’un projecte molt més ampli que defineix l’actuació urbanística que s’ha de fer en tot el tram de l’antiga carretera des de l’entrada dels Monjos fins la sortida de la Ràpita. En primer lloc s’actuarà sobre l’Avinguda Catalunya dels Monjos en dues fases que es faran simultàniament: la primera que va des de l’Avinguda de Cal Salines fins el carrer Anselm Clavé i la segona que crearà una plataforma única en forma de plaça des del carrer Anselm Clavé fins el riu. En total s’actuarà sobre uns 400 metres de travessia urbana. Aquestes obres és previst que finalitzin a finals de l’estiu, si bé s’espera que el tram central situat davant l’Ajuntament pugui estar llest abans de la festa major.
La consellera d’Educació, Marta Cid, visitarà demà diversos centres docents de l’Alt Penedès. La visita començarà a 2/4 de 10 del matí hores amb l’arribada de la consellera a l’Ajuntament de Vilafranca. Allà, Marta Cid i l’alcalde Marcel Esteve, signaran un protocol d’acord per a la col·laboració entre el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Vilafranca per a la realització de les obres d’ampliació del CEE Delta –Espiga d’aquesta localitat.
El Museu de Vilafranca va acollir divendres la cloenda de l’Assemblea del Congrés del Món Ral que ha estat analitzant l’agroindústria del nostre país.
El sindicat Unió de Pagesos va convocar divendres una nova acció a la Plaça del Penedès en el marc de la campanya “Per un preu digne del raïm i del vi.
L’alcaldessa de Sant Cugat, Rosa Escala, va inaugurar una aula virtual que s’ha muntat al Centre Cívic i en la qual s’ha habilitat també una sala d’estudi.
Divendres coincidint amb l’ assemblea del Congrés del Món Rural, a l’ ajuntament de Vilafranca es va reunir el Patronat de la Fundació Privada del Món Rural sota la presidència del conseller d’Agricultura, Antoni Siurana.
La visita segueix l’important patrimoni arquitectònic modernista fruit del ressorgiment econòmic de la comarca de l’Alt Penedès de finals del segle XIX i principis del segle XX amb importants obres dels arquitectes Santiago Güell, Eugeni Campllonch i Antoni Pons entre d’altres.
La intervenció passa per condicionar l’entorn del castell amb la creació d’una zona de passeig, descans i oci per gaudir de l’entorn del conjunt format pel castell i l’església i de la plana de l’Alt Penedès, que s’estén al peu del turó de la Roca.
Aquesta campanya té com objectiu promoure aquesta pràctica entre els habitants del municipi. Els únics requisits és disposar d’un mínim espai a l’aire lliure, inscriure’s prèviament a l’Ajuntament i assistir a les sessions de formació previstes.
A cadascun dels habitatges interessats, l’ajuntament facilitarà un compostador, material estructurant procedent de les restes d’esporga triturades del municipi, un remenador per a voltejar el material i un dossier informatiu. A més a més, des de la Mancomunitat es realitzaran tallers de formació per a tots els inscrits i s’oferirà assessorament permanent a tots els practicants per aclarir les possibles incidències.